طرز تهیه سوپ سفید
نوشته شده توسط : امیر اصغری

سوپ سفید یا سوپ جو یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین سوپ‌هایی است که هر زن ایرانی باید طرز تهیه آن را بلد باشد. این سوپ خواص بیشماری دارد که هم میتوان به عنوان پیش غذا از آن استفاده کرد و هم میتوان از آن در دوران بارداری یا نقاهت بیمار نیز استفاده کرد. همراه ما باشید تا با طرز تهیه سوپ سفید آشنا شوید.

سوپ سفید معمولا از سوپ‌های مجلسی و غلیظ و به اصطلاح پر پیمان میباشد که طرفدار های خاص خودش را دارد. حتی این خوراک میتواند به همراه نان به عنوان یک غذای اصلی مقوی و لذیذ سرو شود و در سفره های مهمانی هم جایگاه خاص خود را دارد.

مواد لازم برای تهیه سوپ سفید

جو پرک : ۱۰۰ گرم خیسانده

هویج متوسط : یک عدد رنده شده

سینه مرغ : یک عدد کامل آب پز ( از کتف هم میتوانید استفاده کنید اگر از کتف استفاده میکنید ۴ تا ۶ عدد )

آب مرغ : ۳ پیمانه

کره : ۶۰ گرم

آرد سفید : ۳ قاشق غذا خوری

شیر : نیم لیتر ( ترجیحا پرچرب که قوام خوبی به سوپ بدهد )

خامه : ۱۰۰ میلی لیتر

جعفری ساطوری : یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم

قارچ و ذرت : به دلخواه

پیازچه برای زیبایی سوپ به دلخواه

سوپ سفید سوپ جو
 

بیشتر بخوانید و لذت ببرید | چرا خانم‌ها به خاب بیشتری نیاز دارند؟

روش تهیه سوپ سفید

اول جو را آبکش کرده و همراه یک لیتر آب جوش روی شعله ملایم به مدت ۱۰ دقیقه میپزیم. سپس هویج و آب مرغ را اضافه کرده و اجازه میدهیم که سوپ به مدت ۲۰ دقیقه به پخت خود ادامه دهد تا هویج نرم شود.

دوم کره را به روی شعله متوسط قرار داده تا به خوبی آب شود دقت فرمایید که به هیچ عنوان کره شما نسوزد تا طعم سوپ لذیذ شما را تحت تاثیر قرار ندهد. بعد از این که کره به خوبی آب شد و به رنگ شفاف درامد آرد را به آرامی اضافه کنید و با کره به خوبی مخلوط کنید.  بعد از این که آرد با کره مخلوط شدند شیر را اضاف کنید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و شبیه به سس شود.

سوم سینه مرغ‌ها را به خوبی رشته رشته کنید و اگر از کتف مرغ استفاده میکنید کاملا از استخوان جدا کنید تا گوشتی یک دست آماده شود و خالی از غضروف و استخوان باشد. سپس سس آرد و کره و شیر را که حسابی با هم مخلوط شده اند را به گوشت مرغ اضافه کنید. چنان چه شوپ شما بیش از حد غلیظ بود میتوانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید تا به حد مورد نظر برسید.

حالا زمان آن رسیده که نمک و فلفل را به اندازه نیاز به سوپ اضافه کنید. بعد از اضافه کردن نمک و فلفل نوبت به خامه میرسد. خامه را به سوپ سفید اضافه کرده و کامل هم بزنید تا سوپ به خوبی مخلوط شود. پس از چند دقیقه جعفری را به سوپ خود اضافه کنید. البته زمان اضافه کردن جعفری میتواند بعد از پخت هم باشد.

 

بیشتر بخوانید و لذت ببرید | تناسب اندام بعد از زایمان

نکاتی که سوپ شما را بهتر میکند

یک نکته حائز اهمیت برای رنگ و لعاب سوپ سفید این است که جعفری را به موقع اضافه کنید تا این سبزی کامل نپزد و رنگش عوض نشود. پیشنهاد ما برای شما این است که چد دقیقه قبل از سرو سوپ جعفری را اضافه کنید تا شکل سوپ شما زیبا و دل انگیز باشد.

برای طعمی متفاوت میتوانید از آب گوش و قلم به جای آب مرغ استفاده کنید این بسده به سلیقه شماست و حتی میتوانید از آب سبزی جت نیز استفاده کنید.

در تهیه سس سوپ میتوانید از آب قلم به جای شیر استفاده کنید که طعمی بسیار متفاوت دارد و خواصی بیشتر.

برای این که سوپ شما پرمایه تر شود ابتدای کار کمی پیاز را تفت داده و همان اول کار به سوپ اضافه کنید که همراه با جو پرک پخته شود.

مدت زمان پخت جو پرک بسیار مهم است چون اگر زیاد پخته شود در سوپ له میشود و پف میکند که زیبایی کار را از بین میبرد.

برای زیبایی آخر کار شما عزیزان میتوانید از قارچ و ذرت پخته شده استفاده کنید که هم میتواند طعم سوپ دل نشین شما را تحت تاثیر قرار بدهد و رنگ و لعاب سوپ را.

از آنجایی که این سوپ کاملا سفید است میتوانید برای دیزاین کار از سبزی جات به دلیل رنگ سبزی که دارند استفاده کنید که رنگ و طرح زیبایی به سوپ شما عزیزان می‌دهد. مثال پیازچه ، ریحان و نعنا

آشپزخانه هرزمان

آموزش بیش از هزاران مدل غذا و پیش غذا های متنوع چه ایرانی و چه خارجی برای شما عزیزان تهیه شده تا بتوانید از آشپزی لذت ببرید و غذا های متنوعی را تجربه کنید.

با هم خواندیم که طرز تهیه سوپ سفید چگونه هست و نکاتی برای بهتر شدن سوپ سفید را متوجه شدید. امیدواریم که این سوپ را برای خودتان و عزیزانتان تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

 

آشپزخانه هرزمان در خدمت شماست تا تنوعی خاص به تغذیه خود بدهید. تمامی مطالب زیر نظر بهترین آشپزهای ایرانی تهیه شده.

همچنین برای راحتی کار خود میتوانید مطالب آشپزی هرزمان را در اینستاگرام ببینید. اینستاگرام ما





:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: